Daisypath Next Aniversary Ticker

lelaki aka suami, kalo boleh tolong la jgn jd gampang mcm ni

Filed under: by: Unknown

Scene 1

isteri : dikahwini setahun lepas, suka sama suka, syok sama syok, cinta sama cinta

tahun ni : diceraikan

suami : dah tak serasi, nak wat camne?

isteri : tgh mengandung tiga bulan


Scene 2

isteri : dikahwini 8 tahun lepas, suka sama suka, syok sama syok, cinta sama cinta

tahun ni : diceraikan

suami : lari ke luar negara, kahwin lain

isteri : tgh pantang 20 hari anak keempat




apa ke gampang lelaki2 jenis mcm ni?

31 comments:

On August 17, 2008 at 8:29 PM , Ojie said...

ko jgn jd laki cenggini ye kuih..arghhh kalo aku kawen pun jgn lah laki aku mcm nih..tp tak bulih nk ckp jugak..org mcm2 perangai..haih ni yg mls nk kawen dulu nih..hahaha

 
On August 17, 2008 at 8:36 PM , Unknown said...

ojie
tu la pasal, wa pun tak paham apa kes la lelaki jenis camni...eh ko jgn la taknak kawen plak sia-sia je la apa yg telah Tuhan anugerahkan pada ko yg sepatutnya dimiliki dan dihargai hahahahaha! eh bukan ke ko telah ON OJIE sms ke 45662? hohohoho

 
On August 17, 2008 at 8:38 PM , Ojie said...

hahahaha..
wehhh itu man yang buat iklan tuh..huhu ciskek sungguh la..

 
On August 17, 2008 at 8:43 PM , l.i.f.e said...

hhhmmm...lelaki yang pelbagai muslihat

aku ada kawan yang kata "semua lelaki datang dari SEKOLAH yang sama, tinggal lagi ada yang bijak, ada yang bodoh sombong"

*sigh*

 
On August 17, 2008 at 8:45 PM , Unknown said...

ojie,
ye mmg org lain la kena tolong kenen kan ko. kang kalo ko kenen sendiri org ckp apa errrr perigi cari timba? hohohohoho ciskek hanya sedap dimakan berseorangan oke

 
On August 17, 2008 at 8:47 PM , Unknown said...

life,
hahahaha takla, aku dtg dari sekolah La Salle Sentul... hah mana lelaki yg dtg dr sekolah yg sama ngan aku sila angkat tangannnn!!!

 
On August 17, 2008 at 8:52 PM , Ojie said...

hahaha..tak ngape..bab2 kenen aku bleh settle sendiri..muahahaha..so kasik cancel itu ON OJIE ya..hehe

*sedap nya dpt mkn ciskek sambil angin sejuk hujan menampar2 pipi*

 
On August 17, 2008 at 8:53 PM , Hajime said...

jodoh dan pertemuan...
(ayat kaber biase...)

 
On August 17, 2008 at 9:00 PM , Unknown said...

ojie,
hahahaha aku tak tau la dah brapa rmai yg ON OJIE sms ke 45622 kerugian pasal perkhidmatan terpaksa dihentikan. hoh bole saman malu nih!

tak, ciskek paling bes bile dimakan sambil tgh drive keta balik keje jam kat Federal Hiway tuhhh! fuyooo nikmatnya tak terkata, keta sebelah siap jeling2 lagik!


hajime,
betul tuh...tp cinta selepas kahwin merupakan satu cinta yg harus dibaja dan disiram hari2, kalo tak mmg mati. dan ianya merupakan cinta yg penuh pengorbanan, tak sama ngan cinta sebelum kahwin yg merupakan cinta yg dtg sendiri melalui getaran jiwa dan emosi...jadi pada aku org yg bercerai selepas kahwin mungkin tak berusaha untuk membaja dan menyiram bunga2 cinta itu pasal ianya merupakan satu kerja yg amat payah untuk dibuat hari2 spai mati.

=) betul tak ojie? hehehe

 
On August 17, 2008 at 9:06 PM , Ojie said...

ahh no sms tu pun man bg slh..so bkn slh aku la..so kalo org slh hantar, hehehehe aku gelak saja la..hahaha

huh lg bes mkn aiskrim mcd waktu jam..meleleh2 aiskrim tu..org sebelah sure pandang jaki..

"jadi pada aku org yg bercerai selepas kahwin mungkin tak berusaha untuk membaja dan menyiram bunga2 cinta itu pasal ianya merupakan satu kerja yg amat payah untuk dibuat hari2 spai mati."

aku sokong..tp aku rasa aku nak bercinta lepas kawen la..pengorbanan yg dibuat dengan ikhlas, tak ternilai harganya :-)

 
On August 17, 2008 at 9:19 PM , S.YanaZ said...

KuihMuih,

ini perihal sgt biasa bagi LELAKI.
:/

*Kuih Tepung Pelita pernah makan?*

 
On August 17, 2008 at 9:21 PM , Unknown said...

ojie
WOW ko mau cinta lepas kawen? bolekah? camnekah? ishhh tak terbayang aku....mesti susahlah. kita kena ada first sight love dulu pasal si dia menarik hati, pastu all sight love plak nak tgk hati budi pekerti and family, then baru after sight love cinta lepas kawen haaaaa baru betul! hehehe

kat opis aku takde McD, Secret Recipe je ada...so layan blueberry ciskek lah hmmm nyam nyam!

 
On August 17, 2008 at 9:23 PM , Unknown said...

syanaz,
tak semua lah...ini hanya kes2 luar biasa je berlaku....tp CUMA SKRG la menda ni makin menjadi2 la...kesian aku kat wanita2 tuh, ditinggalkan tanpa perlindungan..OH!

kuih pelita hanya jd feveret time pose...WOW bulan pose sudah dekat!

 
On August 17, 2008 at 9:44 PM , Ojie said...

hahaha aku pun tak terbayang macam mana gayanya cinta lepas kawen :-)
kene kasik cuba try tst dulu..org kata perkahwinan itu satu perjudian..
betulkah?

owhhh sedapnya melayan blueberry ciskek..tp aku rasa lg sedap melayan cheezy choc..engko buat aku kepingin..opis ada SR? kalo aku sure gemuk hari2 layan cake..huhu

 
On August 17, 2008 at 10:00 PM , Hajime said...

ah!
tp kalau silap baja?
kot2 tgh membaja then terkena pokok bunga lain?
tu yg jadik lain tu...

 
On August 17, 2008 at 10:02 PM , Rahimin Idris said...

tu la. pilih2 la sikit. tak guna punya jantan kabaretor!!!

 
On August 17, 2008 at 10:22 PM , Rajuna said...

itu jantan berduit lebih jarang semayang yang macam tu.

 
On August 17, 2008 at 10:42 PM , man_helang said...

wei2...pehal nama aku terbabit sekali nih...aku yg kendalikan ON OJIE tu...bkn apa nak carik duit sampingan...ha ha

 
On August 17, 2008 at 10:48 PM , yoshz said...

Lelaki = binatang.
Wanita = syaitan.

Emo pulak tu.

Enuff said.

 
On August 17, 2008 at 11:22 PM , Unknown said...

ojie
perkahwinan bkn perjudian la. main 4D MAgnum baru perjudian laaa.

yup, opis aku ada SR betul2 bawah opis nih hari2 lalu kat depan dia...tp time gaji je baru layan kalo ari2 mampos bangkrap!

hajime,
tu la pasal! hahahaha pokok kat umah taknak baja, pokok jiran sebelah dia pg baje...coihhh

rahimin,
ala memula kawen rasa mcm the best man in the world sume nya bebaik belake...bile dah lame kawen, hoh!

rajuna,
betul gak tuh! huhuhuhu dewa duit punya pasal lah niii

man,
aku rasa duit2 yg ko dpt dr ON OJIE tu baik ko serahkan balik la kat ojie, dia nak kenduri kawen dia tumbang kerbau 2 ekor tuhhh

yosh,
hoi ko jgn la camni, aku rasa mcm aku ni haiwan jadian la plakkk cis!

 
On August 18, 2008 at 12:37 AM , ijan said...

aku rase benda2 cam tu jd musti sbb lelaki tu dah dibutakan oleh ssuatu...

setan la tu... setan... syaiton nirrojimmm...

 
On August 18, 2008 at 12:49 AM , Unknown said...

sultan
betul tuh...syaiton nirrojimmm (bace sambil getar2 suara, angkat2 tangan takutkan bebudak balik mengaji)

 
On August 18, 2008 at 9:12 PM , Ayu Hasman said...

"lelaki zaman skarang kurang berquality"

setuju x ngan statement aku?

-tp pompuan zaman skang pun same :))

 
On August 19, 2008 at 1:11 AM , Unknown said...

ayu,
hey, aku adalah lelaki yg berkualiti tauuuuuu ko jgn tak caya!

=)

 
On August 19, 2008 at 6:52 PM , Marjerin said...

lelaki sundal !!

 
On August 19, 2008 at 8:47 PM , Unknown said...

mar,
mmg jenis ni jenis sundal pun

 
On August 20, 2008 at 10:05 PM , Q said...

pergh...da macam chatting room da..weh abestu kalau.......

Scene 888

isteri : dikahwini 8 tahun lepas, suka sama suka, syok sama syok, cinta sama cinta

tahun ni : bercerai

suami : tak tahan isteri hari-hari mahu

isteri : tgh pantang 20 hari anak keempat belas..

 
On August 20, 2008 at 10:30 PM , Unknown said...

pnampo,
hahahahaha anak ke-14 tu siollll

 
On August 21, 2008 at 12:56 PM , am_am_am said...

haa..aku tengok bersamamu kat tv3, husband tinggalkan anak dia 10 orang dengan wife semata-mata nak kahwin baru. Pastu tak larat nak tanggung, bagi nafkah anak about rm450 je..

Buat anak pandai, tapi bab nak jaga pandir.

Laki macam tu patut kena tembak dengan senapang gajah!

 
On August 21, 2008 at 6:38 PM , Unknown said...

am,
jgn la tembak pkai senapang gajah, tak bes cepat sgt mati,

apa kata kita langgar pastu pijak dek gajah?

haaa kan lg menjadi satu pengajaran tuhhh

 
On September 3, 2008 at 7:30 PM , biskutrajin said...

mmg ga*^&#g..huhuhu