Daisypath Next Aniversary Ticker

insaflah wahai umat....

Filed under: by: Unknown

smlm aku bebuka kat luar, mkn ramai2 ngan kengkawan.

seblum kuar, masa aku nak kunci pintu, dia wat hal plak. kunci pintu aku nih jenis lama, dah nak masuk 15 tahun tak pernah tukar, so seminggu ni dia susah giler nak kunci, ketat nak mampos, dah 3 batang kunci patah....

so smlm masa nak kunci...zrappp patah lg satu kunci....kunci ori plak tuhhh!! tinggal satu batang lg kunci duplicate. nampak gaya mmg kena duplicate lg nihhhh haihhhhh! tp sebelum bla aku periksa pintu...mmg terkunci rapat

so masa lepas buke aku pun cari la kedai2 yg ada tempat duplicate kunci...punyalah hampeh satu pun tarak! yelah tokey kunci mana nak bukak kedai mlm2

then bile balik, spai umah, aku pun nak bukak la pintu...disebabkan kunci aku tinggal last sebatang ni so ianya dah jd talian nyawa la...so kena la bukak hati2, tp bile bukak perlahan mmg tak leh la!

dah 5 minit aku kat luar rumah ni!!!!


10 kali aku try tak leh, aku terpaksa guna last resort = TERAJANG PINTU

sebelum aku terajang, aku pun tolak2 la pintu tu kuat2 dalam 5-6 kali, nampak gaya ada can kopak ni (dah mcm perompak plak aku memalam bute tuh)


so aku pun kira la,

1.....2.....3.......

dan-dan aku nak terajang......PAP!


pintu terbukak ngan sendirinya.......


huhuhuhuhuhuhu.....huhuhuhuhu <--------penuh insaf di bulan Ramadhan



p/s - Tuhan tu Maha Kuasa

15 comments:

On September 21, 2008 at 10:55 PM , Wardrobe kita said...

umah aku pun mcm tu..stengah jam aku terkurung x leh nk kuar..aku sepak..last2 kaki aku jugak yg skt coz grill..dapat jea bukak aku terus baling mangga tu skali nga kunci..ala2 sukan lontar peluru la..terus beli baru.

tapi sape yg tlg bukak pintu umh ko tu?

 
On September 21, 2008 at 11:25 PM , Ojie said...

kuihhhh, aku kan mcm xpaham je ngn entri ni..huhu apekah?
adakah aku lembab atau ada apa2 yg aku tertinggal neh..huhuhu..

 
On September 22, 2008 at 6:37 AM , l.i.f.e said...

weih kuih..sapa yg bukak kan pintu? ada orang tertinggal dalam rumah ke?
isks kamu ni, cerita tak abis lah...anti climax betul!

 
On September 22, 2008 at 10:32 AM , Unknown said...

untuk perhatian semua, Tuhan Yang Maha Esa tolong bukakkan...ianya mmg berlaku depan mata aku dan aku sungguh takjub!

betul, wa tak tipu beb, tipu dosa bulan pose ni, batal pose aku tau

huhuhuhu

 
On September 22, 2008 at 7:37 PM , helomynameisjaye said...

mungkin petunjuk supaya ko lebih sabarrrrrrr..

 
On September 22, 2008 at 7:46 PM , Unknown said...

miss,
tu la pasal...tp mmg aku sungguh takjub la....pintu aku kunci gile ketat, aku tolak2 pun tak bukak siap melengkung lagi daun pintu tu, dan dgn tidak disangka boleh terbukak begitu saje....dan plg takjub kunci engsel tu dah termasuk ke dalam...fuuuuu mmg takjub takjubbbb...

 
On September 22, 2008 at 9:21 PM , Q said...

ala..aku yg tolong ko sebenarnye..ko jek yg xnampak..

 
On September 22, 2008 at 11:13 PM , Denanz ... said...

salam. tumpang singgah baca. gua link, k.

 
On September 23, 2008 at 8:22 AM , am_am_am said...

huuu~ sabar-sabar-sabar..Pintu saje je nak gurau2 dengan kau. sekali kau nak sepak2 dia, terus dia surrender. erk.

 
On September 23, 2008 at 5:52 PM , Unknown said...

pnampo,
aku tau bukan ko, kalo ko mesti uncle nara ada sebelah ko kan? kan? kan?

denanz,
salam. silakan silakan, eh takde banje karipap ke? teh tarik ke?

am,
maybe lah, tp gurau tahap dewa la camni spai hangin satu badan tuuuu

 
On September 23, 2008 at 6:57 PM , biskutrajin said...

insaf2...

 
On September 24, 2008 at 7:48 PM , Ayu Hasman said...

hahahahahahaha
kesian....
tu la..len kali g terawih...
sure xde jd camtuh :P

 
On September 25, 2008 at 10:44 PM , Aku said...

SAlam Kuih,

Ok la tu. Wa dulu terpaksa gergaji mangga pintu tu sbb mangga tu takleh bukak. DAri pagi sampai ke petang aku dok gergaji mende alah tu. Dahlah pakai gergaji paip rege singgit yang nipis tu.

 
On September 26, 2008 at 12:27 AM , Unknown said...

biskut,
insaf2 aku pun insaf

ayu,
tula pasal, nak jugak cube full kan tiap2 mlm, tp apakan daya...

hanim,
hohohohoh pkai gergaji....mak aih aku tak bole bayangkan betapa seksanya..kiranya aku ni dipermudahkanlah? alhamduLillah....

 
On September 28, 2008 at 10:22 PM , alif-mikail said...

insaf la wahai manusia..
(background music : al-jawaher..)