Daisypath Next Aniversary Ticker

Don Corleone

Filed under: by: Unknown

skrg aku ada hobi pelik, kalo aku spai umah kol 6.30 ptg ada 45 minit lg nak buka aku akan pasang DVD Godfather part 1 spai 3 layan sikit2 walhal aku dah khatam 3 kali. apa yg besnye citer Godfather ni bukan sgt pasal gengsterism dowang, tp hubungan kekeluargaan yg rapat antara mak, bapak, adik beradik, dan sedara mara.

pastu aku penah dgr pepatah, "Strong man look up for himself, but stronger man look up for others"

jadi cite Godfather ni mmg membawa maksud begitulah, sebelum aku bersiap2 nak ke Muara Klang mkn mlm seafood pastu main teka2 harga plak bile nak bayor.

dan org yg paling tepat teka adalah org yg pilih ikan2 sotong2 udang2 td...perghhh punyalah dekat tu dia tekaaaaa <------- entri selingan pasal aku tak tepat teka cisss!!

Persoalan yg salu bermain di pikiran aku adalah sejauh mana kita sanggup berkorban untuk keluarga kita?

a) Habiskan duit2 dlm bank membantu tapi bila turn kita sendiri takde sapa yg sanggup
b) Habiskan masa melayan kerenah mereka
c) Habiskan tenaga membantu dan akhirnya dowang gak yg happy... kita sendiri keletihan

kadang2 hidup ni konpius gak....

11 comments:

On September 15, 2008 at 8:48 AM , l.i.f.e said...

urghh tell me about it. jawapan aku, semua diatas. been there done that.
itu je lah yang boleh kita buat pun. darah kita pun ada dalam darah mereka jugak kan

 
On September 15, 2008 at 6:30 PM , ijan said...

berkorban aje utk diorg. sbb kalo diorg xde x best. kn x best idup sorang2 xde famili...

 
On September 15, 2008 at 6:45 PM , biskutrajin said...

alamka...x penah nengok cite nie?mane nk dpt?pjm bleh?hhahaha

 
On September 15, 2008 at 8:02 PM , Unknown said...

life,
ya betulllll!!!

sultan,
anda mmg betul, setuju

biskutrajin,
x pernah tgk Godfather? ko mmg tak gengster hahahaha. ala ko pg je kat peniaga DVD pasar mlm tu tanya "Tokey, itu Godfather ada ka?"

 
On September 15, 2008 at 10:59 PM , Ayu Hasman said...

g muara x ajak :(

nieway..biarla kite berjasa n bekorban..
org nak balas ke x..tu lantan die.janji kite wat ape yg sepatutnye :D

 
On September 16, 2008 at 2:15 AM , man_helang said...

tulah org ckp family first...gd father cite best gile...

 
On September 16, 2008 at 10:47 PM , Unknown said...

ayu,
ala tak sempat nak ngajok, pkai baju teru pg. ooooo itu mcm ka?

man,
bestkan godfather? best kan best kan

 
On September 17, 2008 at 6:22 AM , Danielle_Corleone said...

lu crita pasal gua kan? gua tau. hahahahaha! gua anak kepada Sonny yang mati kat tol kena tembak ngan mesigan tu. hahahaha! :-p

 
On September 17, 2008 at 6:28 PM , Unknown said...

dan,
oooo bapak lu ka? sedih siol scene tu, 1st time wa tgk ternganga tuuuu...real punya gengster

 
On September 19, 2008 at 12:55 AM , yoshz said...

woit godfather tu tgk 7 ribu kali pon tak bosan tau tak....

kalau aku takde agama dah lama aku anggap benda tu Bible.

 
On September 19, 2008 at 1:47 AM , Unknown said...

yosh,
hahahahaha aku nyaris2 nak tembak klien aku pasal dia kerek sgt....sib baik aku salu g surau