Daisypath Next Aniversary Ticker

in pursuit of happiness, dalam mengejar kebahagiaan

Filed under: by: Unknown

smlm aku tgk citer in pursuit of happiness kat astro, pelakon dia Will Smith sama anak dia kalo tak silap

giler mental citer tu, psycho betul....

dalam hal mengejar kejayaan, watak will smith telah tersalah beli business, dan mengakibatkan keluarga dia bangkrap selama berbulan-bulan

mula2 wife dia mcm happy, rasa mcm nak kaya

tp bila dah start muflis, wife dia mcm tensen plak....takleh bla

tp smith tetap percaya pd kejayaan yg pasti akan datang....kalo korang tgk watak dia mmg keras hati, bangkrap pun bangkrap la janji kaya satu hari nnt

and as expected, wife dia tensen giler tinggalkan dia dan anak dia..huhu sedih siollll

satu pertanyaan mengubah hidup smith, dia terlihat satu mamat ni parking keta ferrari depan bangunan, selamba je dia tanya mamat tu "apa kerja ko?"

mamat tu jawab "stock brocker"

lantas smith terus tanpa malu minta keje kat situ...dan setelah susah payah selama 6 bulan jd internship je tanpa gaji, dia diterima keje...dan the rest history --------> beberapa taun lepas tu dia bukak firm saham dia sendiri dan jd millionaire


dalam citer tu, sama mcm citer true story succesfull person yg len, semuanya bermula susah giler nak mampus spai bangkrap, dan akhirnye berjaya....

cuma apa yg aku nak cungkilkan bagaimana setiap cerita itu jugalah akan mengisahkan tentang wife masing2 yg tak sanggup tahan hidup susah bersama dan tinggalkan mereka keseorangan disaat perlukan sokongan

ko bacalah apa saja cerita kisah kejayaan mamat2 billionaire pasti ada terselit pasal menda tu

adakah wanita hanya mahukan kesenangan, tp bile suami susah giler mesti ditinggalkan?


p/s - ojie, ko wajib jawab niii hehehehehe

22 comments:

On October 15, 2008 at 2:45 AM , helomynameisjaye said...

aku tk mahu bias tp lelaki pon kdg2 tk hargai sacrifice isteri.aku mmg meleleh tgk dia struggle to make everidei living.especeli part tido kt stesen tu.ultimate tol.

 
On October 15, 2008 at 3:09 AM , ijan said...

tp bile dah kaya laki slalu nk tambah cawangan. haha...

tp bkn aku la sbb hati aku kentalll...

 
On October 15, 2008 at 7:35 AM , am_am_am said...

depends on the person jugak. Kadang2 orang yang boleh terima pressure gila2 tu bleh handle kot. Wife dia nk assurance je kot, tp tu la tgk jugak citer tu macam kejam gila.
tapi bagi aku lagi kejam kalo laki pasang lain, then biar je wife dgn anak2 seramai 6 orang berderet, takde keja pulak tu. (ceh, kesan tgk bersamamu lah ni).

citer tu mmg inspiring.

 
On October 15, 2008 at 5:00 PM , Ojie said...

aku wajib jawab kah?
hahahha..

aku tangkap leleh tenguk citer nih..actually bende nih taleh nk kata sebelah pihak je beb..aku tanak bersikap berat ke mana2..dh byk dlm dunia nih berlaku pasangan akan tinggalkan pasangan masing2 xkira jantina dah..pada aku la kalo kita sayangkan seseorang, kita sanggup berkorban utk dia..susah senang sama2..bunyik mcm klise kan? tp tepuk dada tanya hati..kalo tau taleh susah senang bersama, awl2 jgn bg janji setia bagai tuh..kita masing2 tau diri kita nih cane..

sekian, terima kasih :-)

p/s: sbnrnya byk lagi nk kata tp kang nmpk mcm aku buat entry sendiri pulak..hahahaha

 
On October 15, 2008 at 6:46 PM , Unknown said...

miss,
aah betul gak apa ko kata. mmg ada lelaki yg tak hargai isteri. cian mereka kan?

sultan,
ye ke ko kental? hahahahaha belum cube belum tau maaaaaa

am,
betul2. bile tgk bersamamu lg mental siollll. aku kekadang spai tak sanggup tgk psycho betul. tak boleh nak duga kan?

ojie,
pendek ni je ko jawab? aku igt ko nak wat sub-entry td haihhh

"kalo tau taleh susah senang bersama, awl2 jgn bg janji setia bagai tuh..kita masing2 tau diri kita nih cane.." <---------- bab ni mmg susah la jie, masa bercinta tu semua cover habis.....tp bile dah dapat semua terbukang habis...betul beb wa tak tipu siyes! so camne?

 
On October 15, 2008 at 7:03 PM , Ojie said...

sbb tuh la kena jujur dan ikhlas dlm bercinta..jgn amalkan konsep menipu diri dan pasangan..terima pasangan seadanya..kenapa perlu berpura2 atau berselindung semasa bercinta..xpayah nak cover2..biar pasangan nampak baik buruk kita awal2 supaya mereka dpt buat keputusan yg sewajarnya..

hehehehehe...sbnrnya kan masih ramai yg ikhlas cuma kita masih belum ditakdirkan utk berjumpa dgn diorang je..

 
On October 15, 2008 at 8:56 PM , Rajuna said...

duit suami duit isteri
duit isteri duit isteri la
ok la tu.

 
On October 15, 2008 at 9:46 PM , biskutrajin said...

aku x elgible utk jwb lagi, sbb aku x bersuami lg...nnti2 aku bersuami, aku jwb entree ko neh...oke?hehehehehhe

 
On October 15, 2008 at 11:20 PM , Unknown said...

ojie,
aah betul tu. masa bercinta kentut pun tahan siap pg bilik air lepaskan. tp biler dah kawen kat meja makan pun selambe jerrrr pruttttt! hahahahah

hoih dlm mencari pasangan yg sempurna mmg susah, tp pada aku just terima diri ini / itu seadanya, takyah pg byk sgt lg senang. dlam kesederhanaan ada kebahagiaan

rajuna,
hahahahahahahahaha mmg betul siol!

biskut,
mana bleh, ojie tak kawen bole je, takde2 komen cepat komennnnn

 
On October 15, 2008 at 11:35 PM , Ojie said...

yup..kesederhanaan itu lbh bahagia..jgn impikan yg lebih jika diri sendiri pn ada kurangnya..huhu nih aku ckp tuk aku bkn aku nk kata kt ko tau..

 
On October 16, 2008 at 9:13 PM , Wardrobe kita said...

iya..aku ada jugak tgk citer ni..paling aku sedih masa dia tido kat dalam toilet kat train station ngan ank dia..nangis aku..huaa..

tu la,dalam citer ni aku btl2 frust ngan bini dia.cepat mengalah..Susah senang jangan mengalah..tempuh bersama..once dah berjaya,kita akan sngt2 hargai pasangan kita tu..

 
On October 17, 2008 at 1:10 AM , Unknown said...

ojie,
tula aku pun pilih kesederhanaan. ko bukan high maintanance kah? hahahaha

qaseh,
aah, aku pun plg terkesan bile dowang tdo dalam public toilet...giler dowh, mental tuuuuu

tula, wife dia cepat sgt kan...baru 4 bulan...lepas setaun je smith dah berjaya...aduhhh

 
On October 17, 2008 at 3:50 AM , l.i.f.e said...

haihhh ojie...u put it in a nice way. tapi realitinya, tak ramai manusia yang jujur dalam bercinta. bila dah bersama, tinggal tahan dengan tak tahan je hadap. time will test everyone. tak kira lah suami ke isteri.

tapi para suami pun kadang "pelik" jugak. sudah dapat yg mengharungi susah payah bersama, masih juga lagi tambah cawangan. kalau masa itu isteri mengungkit, confirm marah tu.

eh bang juna! kamu kata begitu ye? aku dah jumpa ramai je suami yang mohon bantuan isteri dia. dalam erti kata lain "pinjam". agak2 kalau tak di bayar semula, boleh tuntut tak?

laaa..dah macam entry pulak :))

 
On October 17, 2008 at 9:38 PM , Danielle_Corleone said...

wanita oh lelaki.

 
On October 19, 2008 at 7:37 PM , Ojie said...

sis life,
ye bunyik ojie ckp mcm senang je kan sis..tu la kadang2 apa yg kita rancang selalunya x menjadi dan x berlaku seperti yg diharapkan..tp yg penting kita usaha kan sis..heeee

kuih,
"ko bukan high maintanance kah? hahahaha"
suka-suki je nak kata aku camni tau..hahaha

 
On October 19, 2008 at 8:58 PM , Ayu Hasman said...

aku pegang pada prinsip..sume org x same.x kesah ah laki ke pompuan ke..mak nyah ke..tomboy ke :P

 
On October 19, 2008 at 11:29 PM , Unknown said...

life,
cawangan? hahahahaha nape ar aku yg cpmel ni org salu ckp bole bukak cawangan baru? takmo la, lg byk lg tinggi maintenance dowh...nak2 ekonomi dunia tgh recession niiiii

dan,
arbok oh maknyah!

ojie,
ala sori la jgn le mare...ok la ok la ko very low maintenance....haihhhh

ayu,
betoi2! cume kekadang tahap ratio yg hampir serupa membuat kita suka assumption mendanya sama

 
On October 21, 2008 at 8:22 PM , man_helang said...

ha ha ha...soalan ko sungguh menguji minda wanita si ojie tu...kah kah

 
On November 2, 2008 at 12:57 AM , artsoul said...

aku rasa kebanyakan pompuan mcm tu kut..tp aku nak tngk la cite ni cam best je...

 
On November 3, 2008 at 6:47 PM , Unknown said...

man,
mmg pun berpinau dak ojie nak menjawab hahahahahah

art,
yeke sume camtu? ko pun kah? hahahaha bes citer nih, g ar tgk!

 
On November 3, 2008 at 9:07 PM , yoshz said...

alamak. aku lambat baca entri ni.
ya encik kuih, encik rajuna.
laki mmg makhluk yg malang. dahla kena berkorban, takleh merajuk, kalau sengkek kena tinggal.tapi ingatlah,kita tak payah beranak. kita juga boleh mandi swimming pool tak pakai baju.diorang takleh.

 
On November 12, 2008 at 3:02 AM , Q said...

gua nanges seyh time die tido dlm toilet..ah aku cite ape jek yang tak nanges...cite kelaka pun nanges..hah back to topic..bile tgk cite tu..buat aku takot nk kawen..cyesly..