Daisypath Next Aniversary Ticker

escapism

Filed under: by: Unknown

org ckp blog ni adalah satu escapism, tempat nak lari atau luah apa saja perasaan. maka hari ini aku akan menjadikan post ni totally satu escapism


pagi - 8.30
lokasi - plaza sentral

aku lalu kat depan blok2 bangunan kat plaza sentral. pastu aku terperasan byk kon-kon merah dowang letak kat bahu jalan. aku rasa mcm what the fuck apahal polis2 sentral ni pg letak benda haram jadah tu kat bahu jalan habis jd kecik la jalan babi!
pastu aku survey2 baru tau rupa2 nya org suka berhenti kat bahu jalan tu drop off pasangan memasing utk masuk opis. mmg la tak betul tp ok la pasal benti kejap je, pastu jalan kat sini keta semua slow2.
pastu aku terlalu kat depan satu designated drop off, pun polis2 sentral tu letak kon2 babi tu maka drop off tu takleh pakai la sial!
pastu depan aku ada satu BMW, dan2 BMW tu ke tepi sikit terus polis2 sentral tu angkat kon2 kat situ bagi BMW tu parking kat bahu jalan. macam sial! ooooo kalo BMW ko bg kalo keta murah ko tak bagi? sial la fuck u bitch! hoi bodoh jalan tu jalan serahan pada DBKL itu jalan public la gampang! org2 yg bayar tax semua boleh lalu dan benti kejap BUKAN BAPAK PLAZA SENTRAL TU PUNYA! macam sialll




pagi - 9.15
lokasi - TMnet PJ

aku nak pg bayar bil streamyx aku. tp aku tgk bil ada caj bulanan rm1.00. aik? bukan ke aku amik pakej COMBO yg takde caj bulanan.
masa nak bayar aku tanya org cashier tu apahal ada caj? dia ckp itemised bil. pala butoh, bulan lepas takde pun. aku tunjuk bil bulan lepas aku bayar takde pung caj rm1.00 tuh. dia suh aku cek kat info counter. aku ckp aku bayar streamyx je, rm1.00 tu aku takmo bayar.
pastu aku pg kounter info tanya. awek yg cun jd terus tak cun bile dia ckp itu itemised bil gak. aku ckp bulan lepas takde nape tiba2 ada plak bulan ni? dia ckp "are u sure...?" sure la! bangak betul la! pastu dia cek online, mmg takde la!
pastu dia ckp bole cancel suh aku isi borang. tak ke gampang tu tetiba je nak caj rm1.00? bayangkan kalo seratus ribu pengguna streamyx di caj rm1.00 tanpa diminta, tak ke TMnet untung babi buta rm100,000.00? aku ckp dlm contract streamyx aku baca tkde so mmg dowang dah breach of contract! rasa mcm nak saman je TMnet rm1,000,000.00 pasal menyusahkan aku! babi sial bitch!


sekian inilah escapism aku, sori bahasa kesat pasal kata escapism sukati aku la!

13 comments:

On October 8, 2008 at 7:18 PM , Ojie said...

anda sangat marah..
normal la beb, kdg2 hari kita xselalunya indah..
kan? kan? kan?
be kewl eh..


p/s:hmmm baru ku tahu kenapa ko beria2 kata menci pada Mr.H..penangan kemarahan dr pg rupanya..ekekekeke

 
On October 8, 2008 at 8:25 PM , biskutrajin said...

relek brader..relek2...aku pong enah kene ngn celcom....huh....penipu dorg2 neh...eh eh...emo plak...;p

 
On October 8, 2008 at 9:25 PM , Aku said...

Kuih,

Just FYI, maybe boleh dijadikan argument dengan TM. Kesemua Telco service providers kat Malaysia ni kena follow certain rules and regulations passed by the Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia. Di antara rules and regulations itu adalah General Consumer Code of Practice ("Code"). Code ini provides guidelines yang harus dipatuhi olh Telco in providing their service to the customers. Among the guidelines ialah guidelines as to billing. Itemised billing sebetulnya cuma upon request, kalau customer nak itemised details of the charges, barulah telco tu kena kasik. Telco tak boleh charge customer untuk bil kecuali kalau customer buat request utk itemisation of charges for bil yang lama, atau request dr customer tu mengarut ataupun kalau customer request dan benda yang direquest tu melibatkan kos. Itupun diorang kena bagitahu customer dulu kalau diorang intent nak charge customer dan kena dapatkan consent dari customer.

Jadi kesimpulannya, TMNet actually dah breach the regulations in the Code. In fact, diorang tak blh suruh u isi borang utk cancel pon sbb diorang tak follow the process in the first place.

 
On October 8, 2008 at 10:23 PM , Q said...

yeah! kite saman TM! tp kalau bukan customer TM bole join saman sekali tak?

 
On October 8, 2008 at 10:45 PM , yoshz said...

TMnet mmg bodoh. kerja dia collect duit jer. pasang streamyx contractor, customer service/tech support kompeni lain. bodo2 je collect bil tetiap bulan.

 
On October 8, 2008 at 11:49 PM , Unknown said...

ojie,
ye ye mmg marah! kadang2 kita ok, orang len plak cari pasal haihhhhh

biskut,
ok take deep breath...ehxale...inhaleeee....exhaleeee...

hanim,
btul apa ko ckp. kalo aku nak argue mmg ada kes pun. sesuka hati dowang je nak main2 caj.

pnampo,
bole, ko kena jadi sedara aku la baru join hahahahaha...errr ko ada sepupu pompuan? ngeeeeeehihihi

yosh,
tu la pasal...haihhhhh tp kang aku pkai MAXIS broadband slow gila babeng la plak kat umah aku tu...so nak tak nak TMnet jugek laaaa

 
On October 9, 2008 at 2:34 AM , l.i.f.e said...

hah ru dia loyer dah berkata2 :))
u go girl...*clap for hanim*

banyak2 sabar enche kuih

 
On October 9, 2008 at 6:03 PM , Wardrobe kita said...

ye la kan..aku pn mmg perasan..kalau road block pun keter2 yg besar ni x de pun tahan nk check itu ini..terus lepas jea..bias btl..

 
On October 10, 2008 at 10:00 AM , helomynameisjaye said...

aku rase sbb seme kejadian itu berlaku waktu pgi dan ko belum bekpes lagik.masa2 macm tu mmg boleh menaikkan emosi seseorang lagi2 kalu rase terannoyed dan tgh kejor masa.

 
On October 12, 2008 at 3:31 AM , Danielle_Corleone said...

eskapisme memang perlukan bahasa kesat. :-) haha.

 
On October 12, 2008 at 6:09 PM , Unknown said...

life,
clap2 for hanim again ye ye!

qaseh,
mmg! prejudis sungguh! huh!

miss,
errr betul gak ek? kalo perut kyg lepas mkn nasi lemak udang minum kopi tarik fuhhhh mmg tak pedulik pun aku....

dan,
aah baru aku prasan, aku cube eskapism bahasa sopan, takleh bla...

 
On October 13, 2008 at 4:39 AM , Q said...

sepupu pompuan? jap nnt aku tnye dorg (sepupu aku) ni laki ke pompuan..ok cun?

 
On October 14, 2008 at 10:07 PM , Ayu Hasman said...

bwahahahaha...nak gelak lak tgk u marah :P
tu je nak komen :D